Beste Nikon…..

Vertaald van Andrew Reid EOSHD.com

 

Dus nu hebben we de waarheid van de manier waarop fabrikanten denken over DSLR video .

Het is een afleiding !nikon-df-1

Duidelijk de sectie purist van de fotografie industrie wil om ons terug naar het stenen tijdperk . Video kwaliteit is zeer laag onderaan de lijst van prioriteiten bij Canon en Nikon de jaren heen. En Olympus en Fuji .

Nu zijn zelfs modeaccessoires prioriteit boven video-opname als de Nikon Df afziet van het helemaal !

Er is zeker vraag naar retro ergonomie . De emotionele en tactiele reactie je gebruikt om te komen met een filmcamera is hard ontbreekt in het digitale tijdperk . Nikon ergonomisch zijn altijd een stuk boven Canon op het gebied van emotionele en tactiele feedback en uiterlijk, ondanks een paar domme eigenaardigheden , en ze hebben schijnbaar een goed werk gedaan met de Df .

Maar met de consument camcorder markt lijdt als gevolg van smartphones , bedrijven die zien een dalende verkoop op elke hoek moet artistieke DSLR video te zien als een kans om terug te winnen klanten van smartphones .

Die trend is genegeerd in Japan , maar wat heeft ingeschreven is het kwetsbaar en wispelturige vraag naar mode- camera’s , een trend die staarde met de Olympus PEN EP1 .

Ik ben helemaal voor camera’s die goede tactiele en emotionele reactie , maar de ‘ mode- camera ‘ te bieden is niet een levensvatbaar product op zich .

Camera’s moeten blijven vooruitgaan in termen van functionaliteit . De Df biedt niets in termen van functionaliteit verder dan een DSLR of filmcamera . Geen spiegelloze mount , geen video , geen EVF , geen hybride zoeker , absoluut niets nieuws .

In de moderne wereld zijn we overspoeld door die vlakke niet- tactiele gevoel dat je krijgt van digitale apparaten , dat is waarom mensen zijn begonnen hang naar oude film camera’s met hun mechanische accent . Dit is precies wat Nikon willen bieden met de Df , een pure fotografie-ervaring zonder afleiding ( zoals een filmcamera ) . Het ziet er ook vrij aardig.

nikon df 3

Ik ben er helemaal voor dat, maar in mijn mening dit een blijvende trend niet zal zijn , mede omdat de Df niet authentiek is of ernstig genoeg te kijken en deels omdat hipster cultuur zal het te doden als een creatief instrument .

Toen ik loop de straat met een Df of X100S Ik wil niet het gevoel alsof ik een idioot poseren . Wat creatief persoon zou liever worden beschouwd als een rijke toerist of fashion victim in plaats van een echte fotograaf ? Als iedereen heeft ‘ fashion camera’s ‘ , zal de trend worden zelf verslaan .

Ik ben eigenlijk al voor tactiele respons bij het fotograferen , en goed kijken ontwerp . Ik willen vaak de Canon 5D Mark III voelde zich niet zo duidelijk, vlak en ongeïnspireerd te gebruiken . Ik wou dat het niet zo algemeen naar te kijken .

Maar je hebt om vorm en functionaliteit te combineren , zodat ze evenwichtige en niet laten vormen over te nemen zoals het geval is met de Df .

Zou de toekomst gerichte Panasonic GH2 een betere camera was geweest als het kenmerkte een lederen bekleding en een stalen bovenplaat ? Ik denk het wel . Zou het beter zijn geweest als het aanbevolen die dingen ten koste van de video en mirrorless lensvatting ? Hell no .

emotionele

Toch oppakken van een plastic camera vs een metaal een andere emotionele gevolg die niet mag worden genegeerd .

Mensen associëren bepaalde tactiele reacties op bepaalde gebeurtenissen in het leven . Oppakken van een stalen filmcamera voor een shoot in de ochtend , je het gevoel van koud metaal associëren met een tool die is fris voor de taak en later het opgewarmd grip om de handeling van te hebben gebruikt de camera associëren u . Ik ben zeker dat er een aantal insinuaties in die verklaring ergens ! Maar het feit is , de emotionele kant van het nemen van foto’s is zeker belangrijk en is moeilijk te kwantificeren op een specs sheet . Emotionele en tactiele feedback geeft textuur aan de ervaring van foto te maken .

Het is waar dat ik niet dezelfde emotionele kick halen uit het gebruik van de 5D Mark III voor stills als ik de Fuji X100S , Sony RX1 of Olympus OM – D E – M5 . Maar er is echt niet zoiets als een retro camera markt . Mensen kochten in de Fuji X-serie , omdat de camera’s als geheel waren dwingend qua functionaliteit niet alleen het ontwerp .

nikon df 2

Veel heeft te maken met ergonomie , maar helaas Nikon heeft een aantal zeer vreemde beslissingen gemaakt over de Nikon Df , dat bedoel ik niet kopen van een. De vergrendeling wijzerplaten zijn een ramp . Het hele doel van afzonderlijke wijzerplaten voor de controles is zodat u ze snel veranderen , met de film van een vinger . Ook alleen maar omdat een camera biedt een grote optische zoeker ervaring betekent niet te zeggen dat het zou ten koste gaan van live view , wat erg belangrijk is voor het gebruik van een statief en video.

De kleine batterij en nogal saaie LCD bovenplaat wijzen allemaal op het feit georiënteerd rond de optische zoeker in plaats van live view . Waarheid is , wanneer gedwongen om er een te kiezen , zou ik liever live view , en live view heeft niet tot het gebruik van een zoeker te sluiten . De Sony A7R met EVF en gelede scherm is de betere camera voor mij .

Voor meer informatie over het Df zelf , Andy Westlake heeft een expert hands – on bij DPR hier .

geen afleiding

Dus de Df onthult een kern van waarheid over Japanse camera -ontwerpers en hun benadering van DSLR als geheel .

Blijkbaar video is een afleiding .nikon-df-2

DSLR video is niet een afleiding is het een manier van leven voor sommige .

Er is een element van een oude man het ontwerpen van een moderne camera in de Df . Het is een beetje van een dinosaurus in sommige opzichten .

Nikon moeten krijgen met het programma!

Er zijn een aantal Nikon- camera’s die de technische middelen om een ​​zeer goed imago video zoals de Nikon D5200 vanwege de hoge kwaliteit van de sensor te produceren hebben – maar zelfs dit was een roughshod videomodus behandeling , waar je niet eens het diafragma in te veranderen wonen stand te bekijken en kan een speciale video -modus op de functieknop niet selecteren .

Hoeveel moeite zou het zijn om gewoon ONE model in het Nikon assortiment dat was georiënteerd rond filmers in plaats van fotografen hebben ?

Met de fotografische markt krimpt , opnieuw te wijten aan smartphones , zal de weigering van Nikon’s te diversifiëren en te verhogen product uniciteit van hun ondergang zijn . Laten we eerlijk zijn – de Df is een DSLR met mode en eraan . Het is een mode-item . Ik vind het ongelooflijk dom in het uiterste dat een imaging bedrijf als Nikon zou prioriteren het ontwerp en de release van een mode-item voor het ontwerp en de release van een videocamera .

Er is geen technische reden om video verdwijnen op het Df . Het is een filosofische reden met een klodder shitty marketing in de koop toe .

Het goede nieuws is dat je mist niet veel .

Full frame video kwaliteit op het vlaggenschip van Nikon D4 waarmee de Df deelt dezelfde sensor en beeldprocessor was een van de ergste rond op elk prijspunt laat staan ​​$ 6000 .

Fotografen kunnen video omarmen zonder afleiding

Ik kan eigenlijk begrijpen waarom video wordt vaak gegeven de heave – ho door puristische fotografen .

Net als in de Nikon Df advertenties , puristische fotografie vereist slechts een locatie , camera , paar handen en talent . Filmmaken is een meer gezamenlijke inspanning en minder een individuele achtervolging . Fotografie is meer als muzikaal vakmanschap . Het kan een gekoppeld tot een individuele achtervolging met een individueel instrument , of binnen een kleine hechte eenheid . Filmmaken is uitgebreider qua uitvoering. Het moet een dynamische , drukke samenwerkingsproces .

Video profiteert ook van dynamische locaties , kan terwijl fotografie werken met een volkomen stil omgeving , zoals de Schotse Hooglanden in de Nikon Df advertenties en een fotograaf . Een filmmaker zou kunnen gebruiken de Schotse Hooglanden als achtergrond voor een cast en crew , maar door zelf het dood zou zien als een bewegende sequentie . Simpel gezegd, filmmaken is een bloederige nachtmerrie , maar de eindresultaten zijn absoluut de moeite waard .

Begrijpelijkerwijs veel fotografen schuwen de uitgebreide logistieke kant van bewegende beelden , maar ik heb altijd de voorkeur aan mijn eigen artistieke portretten van tijd en plaats niet met stills , maar met bewegende sequenties te schieten , want ik vind ze krachtiger en emotioneel bevredigend . Purist fotografen lijken niet aan het feit dat je video kan schieten op dezelfde manier waarop je foto’s benaderen omarmen .

Gewoon met behulp van een statief en het opzetten van de compositie die je kunt opnemen raken en een manier vinden om te laten beweging en geluid toe te voegen aan de emotionele impact van de visuals . Het hoeft niet een tuig . Het is niet een bemanning NODIG . Er wordt zelfs niet een audio -recorder nodig . Het moet gewoon een geweldige muzieknummer , veel licht en een emotionele betrokkenheid in het omgaan met het materiaal .

Advertenties


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s