5 Reden om Vimeo dan YouTube te nemen

Vimeo-nailDOOR ERIC LARSON

bewerkt met google vertaling

12 uur geleden
Twee platforms als het gaat om hosting online video’s: YouTube en Vimeo.

YouTube is zeker de grote hond. Op 800 miljoen unieke bezoekers per maand, met ruwweg 72 uur van de inhoud van elke minuut wordt geupload, is het veruit de meest gebruikte video-sharing platform op het web. (Het kan geen kwaad dat het eigendom is van Google.)

Maar upload statistieken alleen is niet per se  het het beste platform die er zijn. Vimeo, een kleinere schaal publiek, heeft tal van voordelen ten opzichte van de streaming giant – vooral voor iemand die op zoek is naar nuttige feedback of hun werk aan een gemeenschap van collega-filmmakers presenteren.
Niet te kloppen op YouTube. is het een geweldig platform  afhankelijk van wat voor soort video die u uploaden en wat voor soort publiek dat je probeert te bereiken. Maar, als je moeite hebt om te kiezen tussen de twee, kijk op de onderstaande lijst van redenen waarom Vimeo – niet YouTube – je beste fit zou kunnen zijn.

1. De Gemeenschap van Professionals
In tegenstelling tot YouTube massale publiek, Vimeo is een kleine, niche gemeenschap van filmliefhebbers. Het is lang niet zo groot – het wordt ongeveer 70 miljoen unieke bezoekers per maand – maar zijn bescheiden omvang creëert een intieme en volledig betrokken gemeenschap. Het is een netwerk van mensen die oprecht geïnteresseerd in film kwaliteit zijn, dus je weet dat je werk wordt gezien door mensen die het zullen waarderen.

Plus, heb je meer kans om opbouwende kritiek in het opmerkingenveld te krijgen. (Op YouTube, zelfs een video van een baby uil stretching zijn vleugels voor het eerst wordt gegarandeerd een reeks van off-topic, gemiddelde en flat-out racistische opmerkingen in te gaan.)

2. Er is minder … ruis.

Begrijp ons niet verkeerd – er zijn tal van pareltjes op YouTube. Maar het probleem met een site waar meer dan 70 uur aan video worden geüpload, elke minuut,  dat je niet elk uur wil gaan kijken.Een ​​30-seconden clip van een dansend man in een pinguïn kostuum vind je eerder op Vimeo.

3. The Cleaner Layout
Afgezien van het verschil in video genres, Vimeo biedt een schoner esthetisch dan YouTube. Video’s zijn groter en er is beperkte rommel rond het frame, dus het voelt echt als de primaire focus van de website is op de video, en niets anders.

4. Geen Advertenties
Geen afleidende banners of 30-seconden commercials voordat je video begint – een enorm voordeel voor de kijker.

5. Wachtwoordbeveiliging
Ten slotte, Vimeo kunt u een wachtwoord beveiligen uw video’s, zodat u ze kunt delen met vrienden voordat ze als publiek. Het verschilt van het creëren van een “prive” video op YouTube, dat je hoeft niet te worden aangemeld bij de video’s account om het te bekijken – je gewoon naar voren de video aan uw ontvanger en zorg ervoor dat ze weten welk wachtwoord in te typen inch

Geef Vimeo een kijkje voor jezelf als je dit nog niet hebt gedaan. Het is gratis aan te melden voor een basis-lidmaatschap; Vimeo Plus is $ 9,95 per maand, en Vimeo PRO is $ 199 per jaar.

 

Vimeo-nail images

Eric-larson

BY ERIC LARSON12 HOURS AGO 

Two platforms clearly stand out when it comes to hosting online videos: YouTube and Vimeo.

YouTube’s definitely the big dog. At 800 million unique visitors per month, with roughly 72 hours of content being uploaded each minute, it’s by far the most used video-sharing platform on the web. (It doesn’t hurt that it’s owned by Google, either.)

But upload statistics alone don’t necessarily make it the best platform out there. Vimeo, while on a smaller audience scale, has plenty of advantages over the streaming giant — especially for someone who’s looking to receive helpful feedback or showcase their work to a community of fellow filmmakers.

 

SEE ALSO: 5 YouTube Channels to Learn Amazing Video Effects

 

Not to knock on YouTube. It’s a great platform as well, and it overall depends on what type of video you’re uploading and what sort of audience you’re trying to reach. But, if you’re struggling to decide between the two, check out our list below of reasons why Vimeo — not YouTube — might be your best fit.

1. The Community of Professionals

Unlike YouTube’s massive audience, Vimeo’s is a more small, niche community of film enthusiasts. It’s not nearly as large — it gets roughly 70 million unique visitors each month — but its modest size creates an intimate and fully engaged community. It’s a network of people who are genuinely interested in film quality, too, so you know your work is being seen by people who will appreciate it.

Plus, you’re more likely to get constructive criticism in the comments section. (On YouTube, even a video of a baby owl stretching its wings for the first time is guaranteed to launch a string of off-topic, mean and flat-out racist comments.)

2. There’s Less … Fluff

GIF courtesy of WeHeartIt.com

Don’t get us wrong — there are plenty of gems on YouTube. But the problem with a site where more than 70 hours of video are uploaded every minute is that not every hour is going to be something you’d like to watch. Haters may hate, but you’ll be hard-pressed to find a 30-second clip of a man dancing in a penguin costume on Vimeo.

3. The Cleaner Layout

 

Aside from the difference in video genres, Vimeo offers a cleaner aesthetic than YouTube. Videos are larger and there’s limited clutter around the frame, so it really feels like the primary focus of the website is on the video, and nothing else.

4. No Advertisements

No distracting banners or 30-second commercials before your video starts — a huge perk for the viewer.

5. Password Protection

Lastly, Vimeo allows you to password-protect your videos, so you can share them with friends before setting them as public. It differs from creating a “private” video on YouTube in that you don’t need to be logged into the video’s account to view it — you just forward the video to your recipient and make sure they know which password to type in.

Give Vimeo a look for yourself if you haven’t done so already. It’s free to sign up for a basic membership; Vimeo Plus is $9.95 per month; and Vimeo PRO is $199 per year.

Do you have a preference between the two video streaming services? Or, better yet, do you prefer a different uploading site? Share your thoughts in the comments.Image via iStockphotocifotart

images

Vimeo-nail

Advertenties

One Comment on “5 Reden om Vimeo dan YouTube te nemen”


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s