Drie redenen om de 5D Mark III niet te kopen.

Drie redenen om de 5D Mark III niet te kopen
26 maart 2012

tekst; RON DAWSON

Bijna vier jaar geleden toen de DSLR film wereld werd aangestoken met Vincet Laforet, de 5D Mark II video “Reverie.”

Sindsdien hebben filmmakers langgewacht op de 5D Mark III.  Nu hij er is, is de vraag op ieders lippen is: moet ik het kopen? Hier is mijn antwoord.
Nee.
Oke, dus nu kun je vragen: “Waarom niet Ron?”
Dat is een uitstekende vraag.

Hier zijn mijn drie eenvoudige redenen.

Het is Brand New.

Ik is nooit denk ik een goed idee om een grote investering te doen, in een stuk van apparatuur of software dat gloednieuwe is.

Het wordt geleverd met bugs en hiks die je niet wilt ontdekken in het midden van een aantal belangrijke opnamen.

Er zullen altijd mensen zijn die als een van de eersten een stukje van de technologie willen hebben. Laat hen.

Maar als dit voor je  bedrijf is en dit een “grote” aankoop voor je is, zal ik zeker wachten om het om het geld er aan uit tegeven.

NAB is om de hoek.

Het kopen van de 5D3 nu zou zijn als het kopen van aandelen in een vennootschap op de dag voor een grote winst aankondiging (die ik weet niet eens of technisch je kunt doen. Maar je krijgt mijn punt).

Waarom in de wereld zou u investeren in deze camera voor de film doeleinden wanneer het grootste evenement van het jaar voor het aankondigen van nieuwe en spannende film versnelling is maar een paar weken weg?

Het is dom en grenst aan onverantwoord als dit een grote aankoop voor u.

Toen de 5D2 kwam, om je een beeld te geven, was een professionele video-camera heel duur.

Nu, als het gaat om $ 3500US heb je een bioscoop camera, besteden 100% meer, dan is er iets als de Sony FS100.

Ik ben niet van plan om een camera nu te kopen het zou gewoon dom zijn, wacht even de NAB af.

One Comment on “Drie redenen om de 5D Mark III niet te kopen.”

  1. “Drie redenen om de 5D Mark III niet te kopen.

    Filmen met een digitale camera” was in fact
    a terrific posting. If perhaps it possessed even more photos it would be quite possibly far better.
    Thanks -Florencia


Geef een reactie

