Sony’s antwoord op Canon 1D X,C300 en de EOS DSLR 4K

 

Op de NAB 2012 volgende maand, zal Sony de digitale cinema markt even wakker schudden. Sony’s antwoord op de C300 is een 4K Super 35mm update voor de FS100.Het zal beschikbaar zijn in juni voor een voorlopige $ 8000.

Mijn bron (gevestigd in Taiwan) zegt dat de FS700 heeft 4K via 3G HD-SDI naar een externe recorder. De FS700 wordt gezegd dat het zijn 3 interne ND filters nog de NEXE-mount behoudt. Het lijkt erop dat vonden ze wat ruimte voor de ontbrekende FS100NDs na allemaal!

De slow mo functie van de FS100 is opgevoerd tot een enorme 960fps. Dit is een lagere resolutie. Andere slow motion opties bevat 120, 240 en 480. Het is niet duidelijk of de camera intern registreert naar 1080p of de volledige 4K. Het is mogelijkinterne 4K zal komen met een betaalde firmware-update. Een ander vraagteken is wie zal de externe 4K opname box bieden. Voor zover ik weet, is men het nog niet eens.

De Canon C300 ten opzichte is op papier duurder. Ik vraag me af hoe Canon ook reageer met de EOS DSLR 4K door op de NAB. Dit is een almachtig gezonde concurentie strijd. De ter sprake gebrachte prijs van de FS700, zal de Canon 1D X, CanonC300, en de 4K EOS DSLR naar verwachting zal dalen.

De Canon C300 is een geweldig bioscoop ontworpen camera. Maar naar mijn mening is het in de steek gelaten door een prijs die te hoog is en specs die niet agressief genoeg zijn. Het is een heel dure manier om 8bit 1080p te verwerven!  Sony is hard duwend in de bioscoop markt, inderdaad markt all-round. Sony heeft onlangs een 3fronten aanpak van hun totale wereldwijde business, het maken van de imaging divisie is een van deze.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de FS700 een enorm succes word en een echte motivatie voor Canon om meer guts in te brengen in zijn camera’s. Sony is degenen die de geest van de samurai op dit moment hoog houd. Ik hou van risiconemers. Het loont.

Geef een reactie

