De reden dat je geen Nikon D800 en Canon 5D Mark III voor de feestdagen zag.

Vertaal uit het Engels.

door Ron RISMAN

27 november 2011 – Veel fotografen hun hoofd krabben zich afvragen waarom Canon en Nikon geen nieuwe DSLR (Nikon D800, Canon 5D Mark III, enz.) release op tijd voor de feestdagen. Traditioneel, hebben fabrikanten van camera’s introduceerde nieuwe modellen in de lente en de herfst – om ons te upgraden voordat onze zomervakantie of tijdens de vakantie – maar sommige factoren hebben veranderd in de afgelopen paar jaar dat dwingen een ander schema op de camera bedrijven.

De spelers zijn veranderd

Een belangrijke verandering is de populariteit wint van de camera’s van consumentenelektronica bedrijven als Panasonic en Sony. Tot vier of vijf jaar geleden de meest populaire camera’s werden vanaf camerafabrikanten zoals Canon, Nikon, Olympus, Pentax, Fujifilm, Ricoh, Sigma en Leica.Vandaag Sony, Panasonic en Samsung – bedrijven die in het verleden beter waren bekend om hun TV’s, camcorder’s, Stereo’s, wekkerradio’s en Car Stereo’s – worden steeds in populariteit met liefhebbers van fotografie. Natuurlijk zijn mobiele telefoons met camera gezien als een concurrent van point & shoot camera’s.

Het internet en Consumer Electronics

De meeste DSLR’s vijf jaar geleden verkocht werden verkocht via de fotografie-only retailers en beurzen, zoals PMA (Photo Marketing Association) verzorgd aan deze retailers. Vandaag de dag, ik durf te wedden dat meer dan 50% van alle verkochte digitale camera’s zijn online verkocht – en de meeste online bedrijven die camera’s verkopen verkopen ook consumentenelektronica. Dus het groeiende belang van de CES show voor de camera fabrikanten.

De groeiende behoefte aan Canon en Nikon om aanwezig te zijn op de jaarlijkse CES show was een grote reden van hun nieuwe release schema veranderd dit jaar. Dit jaar, 2012, zal de jaarlijkse PMA fotografie beurs wordt gehouden naast de CES Show in januari. Het verplaatsen van de PMA show tot begin januari (het is meestal plaats in maart) gaf de fabrikanten de prikkel om uit te houden op het product aankondigingen door de feestdagen, en gaf ook retailers de vakantieperiode om te verhuizen en korting oudere modellen.

Eerlijk, PMA zich CES om hun show te redden. Vorig jaar heeft Canon niet eens de moeite nemen van een stand op de PMA, in plaats daarvan concentreren hun dollars op de CES. Hopelijk deze stap moet een win-win voor iedereen.

Een Smart Move

Ik heb in de consumentenelektronica-industrie voor 25 jaar en het enige dat heeft geoordeeld, waar is dat consumentenelektronica fabrikanten zou de vakantieperiode te gebruiken om te verkopen uit van de inventaris in voorbereiding voor de nieuwe modellen die zou worden aangekondigd vlak na het nieuwe jaar op de Consumer Electronics Show. Het vakantieseizoen staat zou stellen retailers om te verhuizen oudere modellen tegen gereduceerde prijzen, om ruimte te maken voor nieuwe producten die zou beginnen aankomst in eind januari. Januari is ook van oudsher een tijd waarin retailers inventaris – en met minder voorraad op de boeken (en rekenen) is altijd een goede zaak.

Pre-Aankondiging Komst?

Met al dat zei dat ik zou niet verbaasd zijn om een ​​van deze bedrijven zien springen het pistool en maak een aankondiging voor op CES. Het zou een slimme zet en een manier om onverdeelde aandacht te krijgen voor op de beurs te worden.

Advertenties


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s